نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

طراحی سالن کنفرانس اداری

تاریخ انتشار: 2024/08/13

طراحی سالن اداری

هدف از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای طراحی سالن‌های کنفرانس اداری است که بتواند نیازهای کاربران را برآورده کرده و تجربه جلسات را بهبود بخشد.

طراحی سالن کنفرانس اداری از نظر چیدمان صندلی و شکل میز کنفرانس و همچنین تجهیزات صوت و تصویری که در سالن کنفرانس اجرا می‌شود، اهمیت بسزایی در خروجی  و بهبود کیفیت جلسات  کاری خواهد داشت. نوع چیدمان صندلی در نحوه قرار گیری دوربین کنفرانس و زاویه دید، در خروجی تصویر نقش مهمی دارد.

در طراحی سالن کنفرانس اداری باید توجه ویژه‌ای به انتخاب میکروفن رومیزی کنفرانس داشت چرا که استفاده از میکروفن‌های کنفرانس صوتی با کیفیت می‌تواند در بهبود کیفیت جلسات نقش بسزایی داشته باشد. همینطور استفاده از دوربین‌های خودکار در سالن می‌تواند سطح کیفی جلسات را بالا برده و عملکرد سازمان را در تعاملات و جلسات کاری بهبود بخشد.

طراحی سالن کنفرانس در فضاهای اداری چه اهمیتی دارد؟

سالن‌های کنفرانس یکی از اتاق‌های مهم و کلیدی در ارگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات (دولتی و خصوصی) می‌باشد، چرا که در این اتاق‌ها، مدیران، مسئولین و کارشناسان با یکدیگر دیدار می‌کنند تا در خصوص مسائل حائز اهمیت در راستای پیشبرد اهداف و پیشرفت اداره تبادل نظر نمایند و اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند.

واضح است که در اکثر شرکت‌های بزرگ و موفق، سالن کنفرانس اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به اینکه تصمیمات کلان با حضور افراد کلیدی و مهم گرفته می‌شود، پس می‌بایست موارد زیادی مد نظر قرار گیرد. کارشناسان ما در شرکت مهندسی نوآوران تحقیق تمام سعی خود را می‌کنند تا به صورت تخصصی توسط تیم با تجربه و مجرب شما را راهنمایی کنند تا جلسات خود را حرفه‌ای و با بهترین نتیجه و خروجی برگزار  نمائید.

 

طراحی سالن اداری

تجهیزات سالن کنفرانس اداری

میز و صندلی کنفرانس

در مرحله اول پس از مشخص شدن ابعاد، شکل میز باید به صورتی طراحی شود که افراد به راحتی بتوانند رفت و آمد نمایند، بدون آنکه برای سایر حضار مزاحمت ایجاد شود. در مرحله بعد فاصله افراد در هر ردیف باید به گونه‌ای باشد که بتوانند وسایل و دفتر نوت برداری خود را روی میز قرار دهند و تسلط به کار خود داشته باشند.  معمولا هر فرد پشت میز نیاز به فضای استانداردی دارد، همینطور چیدمان صندلی‌ها می‌بایست به شکلی باشد که افراد با حداقل جابجایی بتوانند یکدیگر را ببینند.

تجهیزات سیستم کنفرانس صوتی

در مقدمه این مقاله اعلام کردیم که در اتاق جلسات، افراد جهت تبادل نظرات و اطلاعات باهم دیدار می‌کنند. پس می‌بایست حاضرین در جلسه به راحتی بتوانند با یکدیگر گفتگو کنند و همچنین به راحتی صدای سایرین را بشنوند.

در طراحی سالن کنفرانس اداری باید توجه ویژه‌ای به انتخاب سیستم میکروفون‌های رومیزی کنفرانس داشت چرا که استفاده از میکروفن‌های کنفرانس صوتی با کیفیت می‌تواند در بهبود کیفیت جلسات  نقش بسزایی داشته باشد.

سیستم کنفرانس شامل میکروفون‌های رومیزی، بلندگوهای دکوراتیو، پاور میکسر، دوربین‌های رباتیک، رکوردر، پنل‌های رومیزی می‌باشد. همچنین با استفاده از دوربین اتوترک و نمایشگرهایی مثل ویدئو وال یا مانیتورهای رومیزی در سالن می‌توانیم سطح کیفی جلسات را ارتقاء دهیم و عملکرد جلسات بهبود بخشیم. کارشناسان شرکت مهندسی نوآوران تحقیق در این بخش می‌توانند بهترین و تخصصی‌ترین  مشاوره را به شما عزیزان ارائه دهند. در ادامه به توضیح مختصری در خصوص هر یک از تجهیزات مذکور خواهیم پرداخت.

میکروفون‌های رومیزی: شامل دو نوع میکروفن شرکت کننده و میکروفن رئیس که قابلیت مدیریت جلسه را نیز به عهده دارد، می‌باشد. میکروفن‌های رومیزی کمک می‌کنند تا صدای افراد تقویت شوند و توسط بلند گو‌ها جهت پخش انتقال یابند.

پاور میکسر و بلندگو: با استفاده از بلندگوهای دکوراتیو صداهای دریافتی از میکروفون‌ها را به صورت یکپارچه  با وضوح بالا پخش می‌نمایند.

دوربین‌های اتوترک: شناسایی چهره افرادی که با میکروفون صحبت می‌کنند و تصویر افراد مورد نظر با استفاده از دوربین اتوترک جهت پخش نمایشگرهای موجود در سالن انتقال می‌یابد.

نمایشگر یا ویدئو وال: نمایشگرها کمک می‌کنند تا اطلاعات ارائه ما به راحتی به اشتراک گذاشته شود و تمامی افرادی که در جلسه حضور دارند، به راحتی موارد را مشاهده‌ و نظر و پیشنهادات خود را در این خصوص اعلام نمایند.

پنل‌های رومیزی: در نظر بگیرید فردی با لپ تاپ وارد جلسه شده ‌است و نیاز دارد محتویات مربوط به جلسه داخل لپ تاب خود را به اشتراک بگذارد. در این شرایط میز کنفرانس باید این امکان را داشته باشد که فرد بتواند لپ تاب خود را به نمایشگرها متصل کند. در اینجا پنل‌های رومیزی می‌تواند دغدغه شرکت کنندگان را رفع و به آن‌ها کمک بزرگی نماید.

رکوردر: کار آرشیو سازی جلسات را جهت پیشبرد اهداف به عهده دارد.

طراحی سالن کنفرانس اداری

نقش تجهیزات صوتی و تصویری در جلسات

درسالن کنفرانس پخش صدا با کیفیت عالی برای مخاطبین بسیار حائز اهمیت می‌باشد. آکوستیک سالن کنفرانس، یکی از موثرترین عوامل در پخش صدا است و باعث جلوگیری از بازتاب صدا‌ها می‌شود.

نکات مهم در بهینه‌سازی آکوستیک سالن کنفرانس

  •  راهکارهای بهبود کیفیت صدا
  •  اهمیت طراحی آکوستیکی در کاهش نویز

بهینه سازی صدا در دکوراسیون سالن کنفرانس

آکوستیک کردن سالن‌ها با تحلیل و بررسی فضا آغاز می‌شود تا مشخص شود چه عواملی می‌توانند بر کیفیت صدا تأثیر بگذارند. آکوستیک بهینه  در سالن‌های کنفرانس به کاهش خستگی شنیداری کمک می کند. در محیطی که صداها به درستی کنترل شده اند، شنوندگان نیاز ندارند که انرژی زیادی برای فهمیدن صحبت ها صرف کنند. این مسئله به ویژه در جلسات طولانی بسیار مهم است.

  • شکل سالن
  • متریال استفاده شده در  دکوراسیون سالن کنفرانس

 استفاده ازمتریال جذب کننده صدا در سالن

  • فوم‌های جاذب صدا: استفاده از فوم‌های مخصوص جاذب صدا در دیوارها و سقف می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش نویز داشته باشد، پنل‌های آکوستیک سقفی یکی از راهکارهای موثر برای کاهش نویز در سالن‌ها هستند.
  • کف پوش و دیوار پوش: کف پوش و دیوار پوش مخصوص و متریال استفاده شده در آن که جاذب صدا باشد، کمک می‌کنند تا بازتاب‌های ناخواسته صدا کاهش یابد. همچنین استفاده از پرده برای پنجره‌ها می‌تواند در جذب صدا کمک شایانی داشته باشد.
  • دیوار متحرک: دیوارهای متحرک می‌تواند به تنظیم و کنترل بهتر صدا در سالن کمک کند.
  • فضای باز  و فاصله‌ی بین میزها می‌تواند باعث کاهش برگشت صدا در سالن کنفرانس شود.
  • مبلمان با روکش‌های پارچه‌ای به جذب صدا کمک می‌کند.

فناوری‌های نوین در سالن‌های کنفرانس

امروزه استفاده از فناوری‌های جدید و کاربردی در طراحی سالن کنفرانس اداری نقش مهمی دارد. انتخاب میز و مبلمان اداری استاندارد درعین زیبایی،  می‌تواند متناسب با فناوری‌های جدید باشد که هم کاربری راحت‌تری دارند و هم زیبایی بیشتری به سالن خواهند داد. میکروفن‌های کنفرانسی نیز وقتی متناسب با تکنولوژی روز دنیا انتخاب شوند سطح کیفی جلسات را بالا برده و سهولت در کاربری را برای شرکت کنندگان در جلسات مهیا می‌کنند. جلسات در سازمان‌ها کاربری راحت‌تر و بهره‌وری بالاتر خواهند داشت.

اهمیت طراحی سالن کنفرانس اداری

تجهیزاتی که در طراحی سالن کنفرانس اداری استفاده می‌شود اعم از مبلمان، میز و سیستم‌های صوت و تصویر همگی باید با نیازهای کارفرما تطابق داشته باشند. بدین صورت که استفاده از طراحی استاندارد و متناسب  با کاربری  یک مجموعه می‌تواند جلسات کاری با کیفیت و دستاوردهای چشم گیری را در کوتاه مدت به همراه داشته باشد، زیرا که سهولت در استفاده از تجهیزات صوت و تصویر بروز در سالن، چه در جلسات داخلی و چه ارتباطات برون سازمانی می‌تواند هم در صرفه جویی در وقت و بهبود کیفیت جلسات و هم در سطح کیفی آن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

با کارشناسان ما در واتس اپ در ارتباط باشید: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هجده =